Představujeme: 2024 HONDA CB500 HORNET
Nahý streetfighter Honda s dvouválcovým motorem určený pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2 je nejnovějším přírůstkem do rodiny Hornet. Vyznačuje se novým agresivním vzhledem a aerodynamickými vylepšeními, která dělají čest tomuto ikonickému jménu. Výkon a točivý moment motoru o objemu 471 cm3 splňují maximální limity pro řidičské oprávnění kategorie A2 – 35 kW a 43 Nm. Díky úpravám elektronické řídicí jednotky se zlepšila akcelerace a systém nastavitelné kontroly trakce Honda je nyní součástí standardní výbavy. Součástí kvalitního podvozku je 41mm inverzní vidlice Showa SFF-BP, zadní tlumič Showa a dva brzdové kotouče vpředu se čtyřpístovými třmeny. Zcela nový LED světlomet přispívá k lepší viditelnosti při jízdě za tmy, zatímco nový 5palcový TFT displej ovládaný zjednodušeným a podsvíceným čtyřsměrovým přepínačem disponuje technologií Honda RoadSync pro připojení smartphonu.
Předváděcí model nového HORNETU 500 už máme u nás v Praze na showroomu, přijeď se podívat nebo se podívej na video!
Všechny vaše dotazy zodpoví naši specialisti na značku Honda:
Pavel Kadrmas na +420 739 427 889 a pavel.kadrmas@k2moto.cz. (Praha Vrbovka)
Vladimír Košvanec na +420 733 640 412 a vladimir.kosvanec@k2moto.cz (Liberec)
Obsah:
- Úvod
- Informace o modelu
- Hlavní vlastnosti
- Příslušenství
- Technické parametry
- Úvod
Naháč CB500F – původně představený v roce 2013 společně s enduro verzí CB500X (nově NX500) a kapotovanou verzí CBR500R – tiše potvrdil, že jeden z osvědčených receptů značky Honda, jak vytvořit oblíbený motocykl, stále platí.
A jaký je to recept? Zábavný dvouválcový motor zabalený do jednoduchého, lehkého a sportovního podvozku. A přestože maximální výkon 35 kW dělal tento stroj vhodným i pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2, byl model CB500F mnohem více, než jen „motocykl pro začátečníky“. Jistě - byl to motocykl, který se snadno zvládal, používal a byl vhodný k učení, tytéž atributy z něj však dělaly ryzí potěšení i pro ty, kteří přecházeli ze 125 nebo naopak hledali náhradu za větší stroj. Jeho přitažlivost bez ohledu na účel použití zvyšovaly také rozumné provozní náklady.
V roce 2019 byl model CB500F přepracován a získal nekompromisní linie, které jeho technickou i mechanickou stránku posunuly na novou úroveň. V modelovém roce 2022 pak přibylo prvotřídní odpružení v podobě 41mm inverzní vidlice Showa SFF-BP a dvou brzdových kotoučů na předním kole, plus nová lehká kola a kyvné rameno.
A vývoj receptury značky Honda na 500 streetfighter pokračuje i v roce 2024. Jako nový přírůstek do ikonické rodiny značky Honda se nový CB500 Hornet ubírá ve stopách působivého sourozence CB750 Hornet svým novým agresivním vzhledem, špičkovými technologiemi a celou řadou drobných vylepšení, která z něj nepochybně udělají jeden z nejoblíbenějších evropských motocyklů.
- Informace o modelu
Nové jméno a nový vzhled dodávají modelu CB500 Hornet na startu do roku 2024 nový náboj. Prémiovým charakterem se vyznačují i nové technologie ve formě 5palcového TFT displeje. Ten se obsluhuje intuitivním a snadno ovladatelným přepínačem na levé rukojeti a disponuje technologií Honda RoadSync pro připojení smartphonu.
Dvouválcový motor s kluznou spojkou, díky jehož výkonu mohou stroj používat i držitelé řidičského oprávnění kategorie A2, je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce (HSTC) a také vylepšenou elektronickou řídicí jednotkou, která zlepšuje akceleraci.
Specifikace podvozku zahrnuje stejně jako dosud 41mm inverzní vidlici Showa SFF-BP a dva radiálně umístěné čtyřpístové brzdové třmeny.
Model CB500 Hornet pro modelový rok 2024 bude dostupný v následujících barevných provedeních:
Matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic
Červená Grand Prix Red
Bílá perleťová Pearl Himalayas White
- Hlavní vlastnosti
3.1 Vzhled a výbava
- Nový streetfighter styl se vyznačuje aerodynamikou, která zlepšuje řízení a agilitu
- Nový LED světlomet a zadní světlo
- Nový 5palcový barevný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync pro zobrazení pokynů navigace a pro přístup k dalším funkcím chytrého telefonu
- Nový, zjednodušený ovladač na levé rukojeti se snadno používá a v noci je podsvícený
Agresivní nový vzhled modelu CB500 Hornet je inspirován streetfighterskou DNA jeho většího sourozence a vychází z designového motivu „Digitální dynamika“. Kromě smyslných tvarů vedoucích od přídě k zádi se novinka vyznačuje také kontrastním rozložením hmoty s „klínovitou“ siluetou skloněnou vpřed a s velmi štíhlou zadní částí, svalnatou palivovou nádrží a novou ostrou kuželovou přední kapotáží.
Proporce jsou navíc funkční – geometrické úhly kapotáže ukrývají boční kanály vedle světlometů, které plynule usměrňují proudění vzduchu kolem horní části palivové nádrže. Tento aerodynamický prvek přispívá k lineární odezvě řízení se k lepší ovladatelnosti. Konstrukce nového LED světlometu zachovává prostupnost pro světelné paprsky, vyznačuje se však širším kuželem, jenž při noční jízdě a zejména při průjezdu zatáčkami zlepšuje viditelnost. Na zádi mu sekunduje nové elegantní zadní světlo, přičemž veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami.
Prémiová technologie ve formě zcela nového 5palcového barevného TFT displeje převzatá z modelu CB1000R využívá poprvé u motocyklů Honda pevného spojení mezi displejem a ochrannou vrstvou (optical bonding), která zlepšuje viditelnost na jasném slunci. Utěsněním mezery mezi krycím sklem a TFT displejem pryskyřicí se snižuje odraz okolního světla a zlepšuje se propustnost pro podsvícení. Displej lze přepínat mezi čárovým, kruhovým a jednoduchým zobrazením a k dispozici je také konektivita pro telefony se systémy iOS/Android prostřednictvím technologie Honda RoadSync.
Tento nový prvek – společně s jednodušším, snadno použitelným a podsvíceným čtyřsměrovým ovladačem na levé rukojeti – umožňuje přímé zobrazení pokynů navigace na displeji, a navíc poskytuje jezdci možnost (prostřednictvím technologie Bluetooth a headsetu v přilbě) vyřizovat telefonáty nebo poslouchat hudbu. Vše, co musí majitel udělat, je stáhnout si aplikaci Honda RoadSync z Play Store nebo z App Store, připojit se k CB500 Hornet a vyrazit na cestu.
Zkosená řídítka nabízejí jezdci intuitivní jistotu a kontrolu. Nízko umístěné sedlo se nachází ve výšce 785 mm, díky čemuž je CB500 Hornet snadno ovladatelný, zatímco neutrální polohou za řídítky se stroj přizpůsobí jezdcům různých výšek.
Funkčně navržené hliníkové stupačky jsou lehké a dodávají stroji sportovní charakter. Celkové rozměry jsou 2 080 mm x 800 mm x 1 060 mm, světlá výška je 145 mm. Palivová nádrž pojme 17,1 litru včetně rezervy a v kombinaci s nízkou spotřebou paliva dosahující 3,5 l/100 km umožňuje dojezd přes 485 km.
3.2 Podvozek
- 41mm inverzní vidlice Showa se samostatnými velkými písty (Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP))
- Dva 296mm kotouče, radiálně umístěné čtyřpístové brzdové třmeny
- Lehká kola a kyvná vidlice
Lehký, pevný a pro rok 2024 nezměněný rám z 35 mm kosočtvercových ocelových trubek se vyznačuje vyladěnými vlastnostmi, díky kterým poskytuje jezdci dobrou zpětnou vazbu při změně povrchu vozovky. Umístění bodů pro upevnění motoru a vyvážení tuhosti rámu přispívá k udržení vibrací na minimu.
Rozvor kol je 1410 mm, sklon přední vidlice a závlek činí 25,5°/102 mm a rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je v dokonalém poměru 50/50. Pohotovostní hmotnost činí 188 kg.
Stejně jako jeho sourozenec CB750 Hornet, také CB500 Hornet je vybaven 41mm inverzní vidlicí Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP), která se vyznačuje rozdělením funkcí, kdy tlumič s rozdělováním tlaku je umístěn v jedné trubce a pružicí mechanismus ve druhé. Výsledkem je špičková reakce odpružení i kvalita jízdy.
Kyvná vidlice je vyrobena z 2mm oceli a obsahuje dutý příčník; vyznačuje se tuhostí v rotaci a pružností v bočním směru, což přispívá k lepší ovladatelnosti stroje. Jednotrubkový zadní tlumič Showa s pístem o velkém průměru zajišťuje vynikající reakci a odezvu na změny teplot a umožňuje nastavení předpětí pružiny v 5 stupních.
Dva 296mm přední kotouče jsou vybaveny čtyřpístovými radiálními třmeny Nissin, zadní 240mm kotouč je opatřen jednopístovým třmenem. Lehké ráfky jsou tvořeny pěti paprsky ve tvaru písmene Y, 3,5palcový přední ráfek je obut do pneumatiky 120/70-ZR17, 4,5palcový zadní pak do pneumatiky 160/60-ZR17.
3.3 Motor
- Živý dvouválcový agregát nyní vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce Honda (HSTC)
- Nové nastavení jednotky elektronického vstřikování paliva PGM-FI zlepšuje akceleraci v nízkých otáčkách a přísun výkonu v celém rozsahu otáček
- Pomocná kluzná spojka usnadňuje řazení nahoru a zajišťuje kontrolu nad zadním kolem při podřazování
Osmiventilový, kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor o objemu 471 cm3, jenž disponuje maximálním dovoleným výkonem pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2, nabízí skvělou rovnováhu mezi fyzickými rozměry a dostupným, příjemným výkonem, jenž je završen energickým charakterem ve vysokých otáčkách s dynamickou výkonovou špičkou. A je to motor, jehož celkové výkony a charakter popírají jeho relativně malý zdvihový objem – špičkový výkon 35 kW nastupuje při 8 600 ot./min., přičemž točivý moment 43 Nm je k dispozici při 6 500 ot./min.
Do roku 2024 motor vstupuje vybaven systémem HSTC, který reguluje trakci zadního kola pro větší klid a jistotu jezdce. Systém porovnává otáčky předního a zadního kola a v případě zjištění jeho prokluzu omezí vstřikování paliva, čímž plynule sníží točivý moment. Systém HSTC může jezdec podle svého přání zcela vypnout.
Vstřikování paliva PGM-FI je přímější díky proudění vzduchu přes vzduchovou komoru a těleso škrticí klapky. Optimalizace časování zapalování a poměru vzduchu a paliva přispěla k silnější akceleraci od nízkých otáček s lineárním průběhem výkonu a pocitem z ovládání plynu. Tlumič výfuku je opatřen dvěma koncovkami, které každému pulzu motoru dodávají sportovní charakter a ve vysokých otáčkách vydávají charakteristický zvuk.
Vrtání a zdvih jsou 67 mm x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované a jeho nízká hmotnost umožňuje volné otáčení motoru se sníženou setrvačností.
Vzhledem k tomu, že motor působí jako namáhaný konstrukční prvek, jeho čtyři závěsy zvyšují tuhost rámu. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.
Tichý rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti opotřebení. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm. Tvar pístu byl pečlivě navržen tak, aby se snížil „hluk“ pístů při vysokých otáčkách. Tření je sníženo pomocí kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání).
„Trojúhelníkový“ poměr klikového hřídele, hlavního hřídele a předlohového hřídele je efektivně kompaktní a kliková skříň je tvořena odstředivě litými tenkostěnnými prvky. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Hluboká olejová vana snižuje pohyb olejové náplně při prudkém zatáčení a brzdění; objem olejové náplně činí 3,2 litru.
Hladce řadící šestistupňová převodovka je spojena s pomocnou kluznou spojkou, která eliminuje odskakování zadního kola při prudkém brzdění a podřazování.
- Příslušenství
Pro model CB500 Hornet bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda, a to jak po jednotlivých položkách, tak ve formě paketů. Veškeré příslušenství je přitom připraveno k přímé instalaci:
Paket Style
Pro vylepšení sportovního vzhledu paket Style obsahuje štítek na přístrojový panel pro dodatečnou ochranu před větrem, ochrannou nálepku na nádrž, která zabraňuje poškození jejího laku, kryt sedla spolujezdce, který barevně ladí se zadními panely motocyklu, a sadu polepů kol, která přidá stroji na barevnosti.
Paket Comfort
Dojíždění do zaměstnání bude v chladných dnech příjemnější díky vyhřívaným rukojetím, 12V zásuvka pod sedlem umožní nabíjení elektronických zařízení a hlavní stojan usnadní údržbu řetězu a zvýší bezpečnost parkování na nerovných površích.
Paket Travel
Zahrnuje 3litrový tank bag s průhlednou kapsou na chytré telefony a pláštěnkou a 15litrovou tašku na zadní sedlo, kterou lze zvětšit až na 22 litrů, a která poskytuje flexibilní a pohodlný prostor pro výbavu na víkendové výlety.
Mimo hlavní pakety je k dispozici také 35litrový vrchní kufr a zadní nosič, který je pro jeho instalaci zapotřebí. Veškeré položky obsažené v paketech lze zakoupit i jednotlivě.
- Technické parametry
MOTOR |
|
Typ |
Řadový, kapalinou chlazený čtyřtaktní dvouválec DOHC |
Zdvihový objem |
471 cm3 |
Počet ventilů na válec |
4 |
Vrtání a zdvih |
67mm x 66,8mm |
Kompresní poměr |
10,7: 1 |
Maximální výkon |
35 kW při 8 600 ot./min. |
Max. točivý moment |
43 Nm při 6 500 ot./min. |
Úroveň hluku (dB) |
L-urban 73,5 dB L-wot 76,8 dB |
Olejová náplň |
3,2 l |
PALIVOVÝ SYSTÉM |
|
Karburace |
Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže |
17,1 l (včetně rezervy) |
Emise CO2 (WMTC) |
80 g/km |
Spotřeba paliva (WMTC) |
3,5 l / 100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA |
|
Kapacita baterie |
12 V 7,4 Ah |
Výkon alternátoru |
23,4 A při 2 000 ot./min. |
HNACÍ ÚSTROJÍ |
|
Typ spojky |
Mokrá lamelová, pomocná kluzná spojka |
Typ převodovky |
6stupňová |
Stálý převod |
Řetěz |
RÁM |
|
Typ |
Ocelový, kosočtvercové profily |
PODVOZEK |
|
Rozměry (D x Š x V) |
2 080 mm x 800 mm x 1 060 mm |
Rozvor kol |
1410 mm |
Záklon rejdového čepu |
25,5 stupně |
Závlek |
102 mm |
Výška sedla |
785 mm |
Světlá výška |
145 mm |
Pohotovostní hmotnost |
188 kg |
Poloměr otáčení |
2,7 m |
ZAVĚŠENÍ KOL |
|
Typ vpředu |
41mm inverzní vidlice Showa SFF-BP, |
Typ vzadu |
Prolink, jeden tlumič s 5 úrovněmi nastavení tuhosti, kyvné rameno z dutých ocelových profilů |
KOLA |
|
Typ vpředu |
Z lehké slitiny, 5 paprsků ve tvaru Y |
Typ vzadu |
Z lehké slitiny, 5 paprsků ve tvaru Y |
Velikost ráfku přední |
17 × MT3,5 |
Velikost ráfku zadní |
17 × MT4,5 |
Pneumatika vpředu |
120/70ZR17M/C (58W) |
Pneumatika vzadu |
160/60ZR17M/C (69W) |
BRZDY |
|
Systém ABS, Typ |
2kanálový |
Typ vpředu |
Dva 296 mm x 4 mm kotouče s radiálně upevněnými čtyřpístovými třmeny Nissin |
Typ vzadu |
Jeden kotouč o rozměrech 240 mm x 5 mm s jednopístovým třmenem |
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA |
|
Přístrojový panel |
5palcový TFT přístrojový panel s přizpůsobitelným rozvržením, včetně mimo jiné ukazatele rychlosti, otáčkoměru, hodin, ukazatele zařazeného rychlostního stupně a ukazatele řazení směrem nahoru. |
Světlomet |
LED |
Zadní světlo |
LED |
Konektivita |
Ano (Honda RoadSync) |
USB |
Ne |
12V zásuvka |
Volitelná |
Automatická deaktivace ukazatelů směru |
Ne |
Rychlořazení |
Ne |
Zabezpečovací systém |
HISS (Honda Intelligent Security System) |
Tempomat |
Ne |
Další funkce |
ESS |
Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.
# Upozornění: Uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky se provádějí na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.
Galerie obrázků
Související produkty
Témata: Novinky
Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Podobné články
🔥 Získej helmu a bundu ZDARMA ke každému skladovému skútru HORWIN jen do konce roku
Nejnovější článek AkceJakub Kosina
9 značek motocyklů, servis, oblečení, doplňky i náhradní díly, to vše v Praze a Liberci
Za řídítky motorek, v servisu i prodeji moto vybavení
Registrace motorky, předváděcí jízdy zdarma, výměna zboží a další.
Vyber si tu správnou helmu přímo pro tebe a vyzkoušej ji při testovací jízdě.
S PPL Parcel Smart máš dopravu na každou objednávku ZDARMA.
Napsat komentář