Obchodní podmínky - servis
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
pro poskytování servisních služeb společností K2 moto s.r.o. (dále jen „VOP“)
1. Rozsah úpravy, platnost VOP
1.1. Tyto VOP upravují vztahy mezi společností K2 moto s.r.o., IČO: 288 14 681, se sídlem Na okraji 335/42, Veleslavín, 162 00 Praha 6, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze v oddíle C, vložka 272469 (dále jen „zhotovitel“) a jinou právnickou nebo fyzickou osobou (dále jen „objednatel“), vznikající při poskytování oprav, úprav, údržby a servisních služeb motocyklů (dále jen „dílo“), a to v rozsahu, ve kterém nejsou odlišně upraveny písemnou dohodou nebo smlouvou mezi zhotovitelem a objednatelem. Vztahy mezi zhotovitelem a objednatelem se řídí právem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem (dále jen „občanský zákoník“).
1.2. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat smluvně či v objednávce. Odchylná ujednání ve smlouvě či v závazné objednávce mají přednost před ustanoveními VOP.
1.3. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí smlouvy o dílo. Smlouva o dílo a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
1.4. Znění obchodních podmínek může zhotovitel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
1.5. Tyto VOP jsou účinné od 18.11.2024.
2. Přijetí objednávky, uzavření kupní smlouvy
2.1. Podpisem objednávky a VOP objednatel navrhuje zhotoviteli uzavření smlouvy o dílo. Ujednání upravující vzájemná práva a povinnosti mezi zhotovitelem a objednatelem uvedená v objednávce, která jsou odlišná od ustanovení VOP, mají přednost před ujednáními VOP.
2.2. Okamžikem závazného potvrzení objednávky ze strany zhotovitele (její akceptací) vznikají mezi zhotovitelem a objednatelem vzájemná práva a povinnosti. Tímto okamžikem dochází k uzavření smlouvy o dílo, a to v obsahu upraveném závaznou objednávkou a jejím potvrzením (smlouvou o dílo) a těmito VOP.
2.3. Akceptace objednávky ze strany zhotovitele se provede tak, že zhotovitel připojí na objednávku svůj podpis a razítko.
2.4. Uzavřením smlouvy o dílo objednatel stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí.
3. Záloha, cena díla
3.1. Objednatel je povinen zaplatit zálohu dle zálohové faktury, a to v hotovosti nebo na účet zhotovitele, který je uveden na faktuře. Pokud bude zaplacení zálohy realizováno bankovním převodem na účet zhotovitele, je za splnění této povinnosti objednatelem považován den, ve kterém byla příslušná částka připsána na účet zhotovitele. V případě nezaplacení sjednané zálohy ve stanoveném termínu je zhotovitel oprávněn od smlouvy odstoupit.
3.2. Zbývající část ceny díla, včetně případného zvýšení ve smyslu níže uvedeného ujednání, zaplatí objednatel nejpozději k okamžiku převzetí díla, a to hotově na pokladně nebo převodem na účet zhotovitele. Zákonný limit pro hotovostní platby tímto ujednáním není dotčen.
3.3. Cena díla je stanovena na základě ceníku platného v den uzavření smlouvy o dílo.
3.4. Objednatel a zhotovitel si výslovně sjednávají, že cenu díla určenou odhadem lze v důsledku potřeby dalších prací k dokončení díla překročit bez předchozího souhlasu objednatele maximálně o 15 %.
4. Doba provedení díla
4.1. Objednatel a zhotovitel tímto výslovně sjednávají, že dílo bude provedeno ve lhůtě nejpozději do 3 měsíců ode dne zaplacení zálohy na cenu díla, pokud bude záloha požadována, nebo do 3 měsíců ode dne převzetí zakázky od objednatele, pokud záloha na cenu díla požadována zhotovitelem nebude. Dojde-li k překročení této lhůty, má objednatel právo od smlouvy o dílo odstoupit a zhotovitel má povinnost vrátit objednateli zaplacenou zálohu.
To neplatí v případě, že k překročení lhůty dojde z důvodu:
a) že výrobce náhradních dílů nedodal zhotoviteli příslušné náhradní díly v dodacích lhůtách a termínech a/nebo
b) vyšší moci, stávky, živelné pohromy, epidemie, pandemie, války nebo občanských nepokojů, či jiné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky.
V takovém případě může kterákoli ze stran od smlouvy odstoupit v případě, že dojde k překročení lhůty o více než 3 měsíce.
Odstoupení od smlouvy je vždy třeba učinit písemným sdělením doručeným druhé straně, a to včetně emailové komunikace. Odstoupení od smlouvy je účinné okamžikem doručení druhé straně.
4.2. Dodací lhůty dle bodu 4.1 počínají běžet od okamžiku zaplacení zálohy na cenu díla nebo převzetím zakázky. Zaplacením zálohy se rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet zhotovitele, nebo předání zálohy zhotoviteli v hotovosti.
5. Převzetí předmětu koupě
5.1. Zhotovitel vyrozumí objednatele o termínu a místě předání díla, a to prostřednictvím emailové komunikace a/nebo telefonické komunikace.
5.2. Objednatel je povinen dílo převzít nejpozději do 14 dnů ode dne uvedeného ve vyrozumění dle předchozího ustanovení. Podmínkou převzetí díla je uhrazení celé jeho ceny. V případě, že objednatel ve lhůtě 30 dnů ode dne uvedeného ve vyrozumění dle předchozího ustanovení nesplní podmínky řádného převzetí díla a dílo si proto nepřevezme, je povinen zaplatit zhotoviteli skladovací poplatek ve výši 250,- Kč za každý, byť i jen započatý kalendářní den prodlení s řádným převzetím díla.
5.3. Pro případ, kdy je objednatel v postavení spotřebitele, si tímto strany ve smyslu ust. § 2159 odst. 3 občanského zákoníku výslovně ujednávají výši úplaty za uskladnění tak, jak je uvedeno v předchozím ustanovení.
5.4. Převzetí díla potvrzuje objednatel svým podpisem, u právnických osob podpisem oprávněných zástupců.
6. Práva z vadného plnění
6.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy.
6.2. Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží majícího charakter spotřebního zboží, v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí. Práva z vadného plnění se uplatňují u zhotovitele, a to v režimu upraveném v ust. § 2615 a násl. a ust. § 2165 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“). Na objednatele v postavení podnikatele se použije právní úprava v OZ.
6.3. Zhotovitel odpovídá objednateli, který je v postavení spotřebitele, že dílo při převzetí nemá vady. Zejména zhotovitel odpovídá objednateli, že dílo odpovídá smlouvě.
V případě, že je objednatel v postavení spotřebitele a vada se projeví v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že dílo bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha díla nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou objednatel nemůže dílo užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
6.4. Má-li dílo vadu, může objednatel, který je v postavení spotřebitele, požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat opravu díla.
Zhotovitel odstraní vadu ve lhůtě uvedené v ust. 7.7. VOP.
Nepřevezme-li objednatel, který je v postavení spotřebitele či podnikatele, dílo ve lhůtě 14 dnů poté, co jej zhotovitel vyrozuměl o možnosti dílo po opravě převzít, použije se ve smyslu § 2159 odst. 3 občanského zákoníku ust. 5.2. VOP obdobně.
Objednatel, který je v postavení spotřebitele, může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud a) zhotovitel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku, b) se vada projeví opakovaně, c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo d) je z prohlášení zhotovitele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro objednatele. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou díla bez vady a vadného díla, které objednatel obdržel. Objednatel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada díla nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
6.5. Právo z vadného plnění objednateli nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
6.6. Objednatel, který je v postavení spotřebitele, může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že dílo bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou objednatel nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
6.7. Objednatel a zhotovitel tímto výslovně sjednávají reklamační lhůtu v délce 90 dní, která se automaticky prodlužuje o dalších 60 dní v případě:
a) že výrobce náhradních dílů nedodal zhotoviteli příslušné náhradní díly v 90 denní reklamační lhůtě a/nebo
b) vyšší moci, stávky, živelné pohromy, epidemie, pandemie, války nebo občanských nepokojů, či jiné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky.
6.8. Pro případ, kdy je objednatel v postavení spotřebitele, si tímto strany ve smyslu ust. § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, výslovně ujednávají odlišnou délku reklamační lhůty tak, jak je uvedeno v předchozím ustanovení.
7. Záruka za jakost
7.1. Zhotovitel neposkytuje záruku za jakost.
8. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
8.1. Objednatel, který naplňuje znaky spotřebitele dle § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZoOS“), má podle § 20d a násl. ZoOS právo na mimosoudní řešení sporu. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (tedy orgánem, který takový spor je oprávněn řešit) je ve smyslu § 20e písm. d) ZoOS Česká obchodní inspekce. Internetová adresa České obchodní inspekce je http:/www.coi.cz/.
9. Závěrečná ustanovení
9.1. Objednatel souhlasí se zařazením osobních údajů, uvedených v kupní smlouvě, resp. objednávce, do marketingové databáze autorizovaného prodejce (není-li v objednávce uvedeno jinak). Tyto údaje budou použity za účelem zjištění spokojenosti zákazníků a zdokonalení nabízených produktů a služeb. Tento souhlas platí do doby jeho písemného odvolání objednatelem.
9.2. Objednatel dává souhlas zhotoviteli k zasílání obchodních sdělení elektronickou poštou na adresu objednatele, a to na dobu neurčitou. Souhlas objednatele s doručováním obchodních sdělení elektronickou poštou může být kdykoli odvolán objednatelem.
S těmito podmínkami bez výhrad souhlasím.
V ……………………….... dne ………………….
………..………………………………..
objednatel
9 značek motocyklů, servis, oblečení, doplňky i náhradní díly, to vše v Praze a Liberci
Za řídítky motorek, v servisu i prodeji moto vybavení
Registrace motorky, předváděcí jízdy zdarma, výměna zboží a další.
Vyber si tu správnou helmu přímo pro tebe a vyzkoušej ji při testovací jízdě.
S PPL Parcel Smart máš dopravu na každou objednávku ZDARMA.