Kawasaki Ninja 1100SX SE
PERFORMANCE TO TAKE YOU FURTHER
Nově vylepšená Ninja 1100SX je poprvé v historii tohoto modelu k dispozici v základní, ale i ve verzi SE! I základní Ninja 1100 SX nabízí špičkové sportovní i cestovní schopnosti v jednom balení. Nový motor o objemu 1099 ccm obdržel novou masivnější klikovou hřídel, o 3mm větší zdvih, upravenou převodovku s delší 5. a 6. rychlostí a vylepšený oboustranný quickshifter - to vše pro ještě zábavnější sportovní jízdu a větší komfort například při cestě na dovolenou. Samozřejmostí jsou i pokročilé elektronické asistenční systémy, elektronický tempomat a flexibilní řešení originálních jízdních zavazadel. Nová Ninja 1100SX tak nastavuje zcela nové standardy pro sportovní turistiku.
Výbava
Klíčové vlastnosti
Nižší vibrace
Kromě nového motoru je nová Ninja 1100SX vybavena těžšími závažíčky na koncích řídítek, aby byly vibrace při jízdě opravdu minimální.
Technologie podpory jezdce: Balíček vylepšené elektroniky
Ninja 1100SX je nově vybavena řadou technologií pro podporu jezdce, která pomáhá jezdcům užít si sportovní jízdní výkon jejich stroje naplno.
Delší 5. a 6. rychlostní stupeň
S delším 5. a 6. rychlostním stupněm mohou jezdci na dálnicích a rychlostních silnicích jet při nižších otáčkách, což zvyšuje pohodlí při cestování a snižuje spotřebu paliva.
Opravdu velké cestovní kvality
Nižší spotřeba paliva, delší 5. a 6. rychlostní stupeň a přidání USB-C zásuvky na řídítkách dělají dlouhé cesty ještě příjemnějšími. Stejně jako dříve nabízí nová Ninja 1100SX vzpřímenou jízdní pozice, velký výkon, skvělou ovladatelnost a všestrannost pro každodenní ježdění, zatímco skvělá ochrana proti větru, elektronický tempomat a integrovaný systém originálních kufrů přispívají k pohodlným víkendovým výletům.
Řadový čtyřválec 1099 ccm: Větší zdvihový objem pro lepší nízké střední rozsahy otáček
Na základě léty osvědčeného motoru Ninja 1000SX dostal motor nové Ninji 1100SX vyšší objem 1099 ccm. Ten poskytuje točivý moment 113 Nm. Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový čtyřválcový motor nyní táhne ještě silněji v rozsahu nízkých až středních otáček – čehož si jezdci okamžitě všimnou a často jej i využívají – zatímco výkon při vysokých otáčkách zůstává, aby poskytoval celkově lepší pocit výkonu motoru a odezvu na povely plynovou rukojetí.
Sportovní ovladatelnost a velké cestovní kvality
Velmi pevný hliníkový rám Ninji 1100SX nabízí maximální možnou centralizaci hmot a nabízí rovnováhu mezi hbitostí a jistotou při ovládání. Motocykl velmi rychle reaguje na povely jezdce a zároveň nabízí vynikající schopnost absorbovat nerovnosti, nebo vyjeté koleje na vozovce. Díky velké univerzálnosti nové Ninji 1100SX a díky skvělé stabilitě v přímém směru a pocitu jistoty v zatáčkách snadno strávíte dlouhé hodiny v jejím sedle.
Komponenty podvozku jako na supersportu
Uvolněná jízdní poloha Ninja 1100SX nabízí ovládání i pohodlí a byla navržena tak, aby vyhovovala všemu od jízdy ve městě přes turistiku až po sportovní jízdu. Tato kombinace pohodlí a kontroly umožňuje jezdci užít si různé jízdní situace.
Relaxační jízdní pozice
Uvolněná jízdní poloha posádky na nové Ninja 1100SX nabízí skvělou ovladatelnost, ale i pohodlí a byla navržena tak, aby vyhovovala všemu - od jízdy ve městě přes turistiku až po rychlou sportovní jízdu. Tato kombinace pohodlí a jisté ovladatelnosti umožňuje jezdci užít si na maximum i různé jízdní situace.
Vynikající ochrana proti větru
Vynikající ochrana proti větru, kterou už tak poskytuje přední kapota, je dále doplněna novým větrným štítkem, který je možné nastavit ve čtyřech polohách. Stejně jako dříve je tento větrný štítek pohodlně a během okamžiku nastavitelný ručně - tedy bez použití nářadí.
Dynamický sportovní vzhled Ninja
Styl, který zvýrazňuje image rodiny Ninja Ninja a sportovní jízdní potenciál modelu Ninja 1100SX, se vyznačuje aerodynamicky vypadající kapotáží a jednostranným tlumičem výfuku.
Elektronický tempomat Kawasaki
Elektronický tempomat umožňuje udržovat požadovanou stálou rychlost pouhým stisknutím tlačítka. Po aktivaci nemusí jezdec neustále držet přidaný plyn. To snižuje namáhání pravé ruky při cestování na dlouhé vzdálenosti, umožňuje uvolněnou jízdu a přispívá k maximálnímu jízdnímu komfortu.
Zásuvka USB-C umístěná na levém řídítku
Zásuvka USB Typ-C je sériově namontovaná na levém řídítku a nabízí jezdcům pohodlný zdroj energie pro napájení jejich el. příslušenství.
Lepší požitek ze sportovní jízdy
Ninja 1100SX posouvá radost ze sportovní jízdy na ještě vyšší úroveň za přispění motoru s větším objemem a s vylepšeným oboustranným quickshifterem KQS. Sportovní ovladatelnost, kvalitní komponenty podvozku a dynamický styl Ninja převzatý z jeho předchůdce jsou zachovány, přičemž skvěle vyvážený motor a podvozek přispívá ke vzrušení z jízdy v široké škále situací.
Vyníkající spotřeba paliva
Ninja 1100SX dosahuje vyššího výkonu motoru v nízkých a středních otáčkách a zároveň dosahuje lepší spotřeby paliva díky přepracovaným součástem motoru, delšímu 5. a 6. rychlostnímu stupni a nižšímu limitu maximálních otáček. Maximální rychlost je však zachována.
Vylepšený Quickshifter Kawasaki (KQS)
Vylepšený oboustranný quickshifter Kawasaki (KQS) skvěle doplňuje vzrušující charakter motoru nové Ninji 1100SX pro jednodušší a zábavnější řazení pří akceleraci, ale i zpomalování. KQS quickshifter nyní funguje od nižších minimálních otáček, což usnadňuje řazení v nízkých rychlostech a zlepšuje pocit z řazení při jízdě uvolněným tempem.
Systém uchycení bočních kufrů bez přídavné konstrukce
Osvědčený systém upevnění bočních kufrů umožňuje velmi snadné připevnění a sejmutí kufrů, což přispívá k maximálnímu cestovnímu pohodlí. Jednoduchý systém upevnění bočních kufrů do madel spolujezdce v zadní části motocyklu, drží kufry blízko k podélné ose motocyklu a tím zlepšuje jeho ovladatelnost. Díky čistému designu těchto madel je zajištěno, že zadní část motocyklu vypadá skvěle i po sejmutí kufrů.
Technologie
KIBS - Inteligentní ABS systém Kawasaki
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) je precizní brzdový systém navržený speciálně pro rychlé supersportovní motocykly, který nabízí dosáhnout maximální možný brzdný účinek v dané situaci, při zachování přirozeného citu při brždění.
ABS - Antiblokovací brzdový systém
ABS (Anti-lock Brake System) zajišťuje stabilní brzdný účinnek a zabraňuje zablokování kol.
Horizontální uložení zadního tlumiče
Horizontální uložení zadního tlumiče Kawasaki umožňuje efektivní precizní tlumení a pružení zadního kola a pomáhá k lepší centralizaci hmotnosti.
Elektronicky ovládané škrticí klapky
Kromě vstřikovačů paliva jsou nyní plně elektronicky ovládané také škrtící klapky v sání, takže do motoru putuje vždy jen optimálně složená směs. To vše má za následek velmi jemný a hladký chod motoru, přesnou distribuci výkonu, vysoký maximální výkon a nízké emise. Elektronicky ovládané škrticí klapky dále umožňují aplikaci pokročilých elektronických asistentů, které pomáhají jezdci lépe ovládat svůj stroj za jakýchkoliv situací.
KCMF - Asistent průjezdu zatáčkou Kawasaki
Za pomoci nejnovějšího pokročilého softwaru Kawasaki a zpětné vazby od inerciální jednotky Bosch IMU (Inertial Measurement Unit) monitoruje KCMF parametry motoru a podvozku v zatáčce - od nájezdu do zatáčky, přes apex, až po výjezd ze zatáčky - modulací brzdné síly a jemnou korekcí výkonu motoru usnadňuje plynulý přechod z brždění až k akceleraci a naopak. Toto vše pak pomáhá jezdcům udržet v každé zatáčce ideální jízdní stopu.
KQS - Kawasaki Quick Shifter (rychlořazení)
KQS - Kawasaki Quick Shifter neboli rychlořazení umožňuje jezdcům řazení nahoru, případně i dolů bez použití spojky.
IMU - Inerciální měřící jednotka Kawasaki
Kombinací proprietárního softwaru (software s uzavřeným kódem) a dynamického modelování (aktuální data z gyroskopu) umožňuje ve spolupráci s inerciální jednotkou Kawasaki IMU (Inertial Measurement Unit) mít ještě přesnější povědomí o aktuálním stavu podvozku, což je ten správný klíč k posunu elektroniky motocyklů Kawasaki na ještě vyšší úroveň.
Asistovaná, antihopingová spojka
Na základě závodní technologie byl tento pokročilý asistent vyvinutý tak, aby umožnoval využít maximálně brzdného účinku motoru a zároveň zabraňuje zablokování zadního kola při rychlém podřazování.
KTRC - Kontrola Trakce Kawasaki (3 režimy)
3-stupňová KTRC (Kawasaki Traction Control), je sofistikovaný systém kontroly trakce od Kawasaki, který je vhodný pro různé styly jízdy od sportovní až po cestovní.
Volitelné palivové mapy (výkonové režimy)
Volitelné palivové mapy (výkonové režimy) Kawasaki umožňují jezdci změnit nejen odezvu na přidání plynu, ale i maximální výkon motoru tak, aby vyhovoval aktuálním jízdním situacím.
Elektronický tempomat Kawasaki
Elektronický tempomat od Kawasaki umožňuje motocyklu jet stálou, Vámi přesně definovanou rychlostí. Tato funkce pomáha řidiči snižit únavu a zvyšuje jízdní komfort na dlouhých cestách.
Indikátor ekonomické jízdy "ECO"
Indikátor ekonomické jízdy se zobrazí na přístrojovém panemu v případě, že má motocykl právě v ten okamžik ideální (ekonomickou) spotřebu paliva. Tedy spotřebu s maximálním možným dojezdem.